دستگاه پاستوریزاسیون شیر و عرقیات

دستگاه پاستوریزاتور برای از بین بردن میکروب و باکتری در شیر است که با استفاده از مکانیسم تعبیه شده در آن به محصول حرارت می دهد و بعد از حرارت دهی این محصول به مرحله سرد شدن و مصرف می رسد. برخی از مصارف این محصول به صورت شیر است و برخی را به سایر محصولات لبنی تبدیل می نمایند. البته دستگاه پاستوریزاتور تنها در زمینه لبنیات کاربرد ندارد و در مصارف تولید آبمیوه و عرقیجات نیز کاربرد دارد.

تحویل سفارش حداقل 35 الی 70 روز کاری

جهت تماس با مدیر فروش و دریافت مشاوره رایگان با شماره های زیر در تماس باشید.

نقد و بررسی اجمالی

پاستوریزاسیون عرقیات گیاهی:

فرایند پاستوریزاسیون عرقیات گیاهی به دو صورت میتواند انجام شود. این فرایند میتواند همزمان با بسته بندی یا بعد از آن انجام شود، اگر عمل پاستوریزاسیون عرقیات گیاهی همزمان با بسته بندی انجام شود به این صورت است که عرقیات گیاهی پس از عبور از فیلتر به صفحه ای میرسد که به آن پاستوريزاتور صفحه ايی میگویند. این صفحه ها عرقیات گیاهی را به دمای ۷۲ درجه سلسيوس میرساندد. عرقیات گیاهی را به مدت ۱۵ الی ۳۰ ثانيه در اين دما نگهداری میکنند سپس به ظرفی انتقال میدهند كه قبلا با بخار آب استريل شدند.  در روش پس از بسته بندی، ظروف به مدت ۱۵ دقيقه در دمای ۶۵ درجه سلسيوس نگهداري ميشود.

این دستگاه ها معمولا به صورت لوله ای طراحی و تولید میشوند. و برخی از آن ها مجهز به نمایشگر تنظیم دما و شیر پنوماتیک جهت کنترل دمای خروجی محصول هستند. این دستگاه سیستم جرقه زن ترموکوبل با خروجی بالا از ویژگی های یک دستگاه پاستور عرقیات خوب است. اگر دستگاهی که تهیه میکنید پیشرفته باشد؛ باید به سرد کن داخلی مجهز باشد.

دستگاه پاستور عرقیات گیاهی با توجه به جنس و امکاناتی که دارد قیمت متفاوتی دارد. همانطور که در بالا اشاره کردیم این دستگاه در دو مدل تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک طراحی و تولید میشود. بدیهی است که مدل تمام اتوماتیک آن قیمت بالاتری نسبت به مدل نیمه اتوماتیک آن دارد.

این دستگاه در کنار دستگاه پرکن عرقیات، پرکن گلاب و پرکن شیر و … کاربرد دارد.

نظرات کاربران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دستگاه پاستوریزاسیون شیر و عرقیات”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط